Ce este un chatbot?

Un bot este pur și simplu un program de calculator care automatizează anumite sarcini; se mai numește și conversie fără om. Strategiile de marketing Chatbot sunt unul dintre cei mai importanți factori în prezent.

Chatbot este un instrument de programare bazat pe inteligență artificială, cunoscut și sub numele de asistent virtual sau asistent digital.

Chatbot-ii de azi răspund cu text, audio, video, imagini, GIF-uri, după cum spuneți.

Chiar și chatbot-urile au crescut exponențial în zilele noastre, oamenii au experimentat roboți în aplicații de chat precum Messenger și Instagram, WhatsApp, precum și pe multe site-uri web, cu un mic buton din colț care vă întreabă dacă aveți nevoie de ajutor.

Ce este Marketingul cu un Chatbot?

Chatbot-urile reprezintă o abordare inovatoare în utilizarea programelor de calculator pentru a automatiza interacțiunile cu clienții potențiali de marketing și pentru a crește veniturile. Folosit pentru a se califica și a interacționa cu clienții potențiali non-stop, indiferent dacă echipa de marketing și vânzări este disponibilă online

 Scopul marketingului bot este de a răspunde la întrebările de asistență și de a iniția conversații cu vizitatorii site-ului atunci când este necesar. Poate ajuta companiile să-și promoveze produsele sau serviciile cu mesaje direcționate pentru a crește implicarea clienților și a crește vizibilitatea mărcii.

    Companiile care implementează Strategii de Marketing Chatbot pentru marketing digital ar trebui să cunoască cele trei componente cheie ale acestuia:

  • Înțelegeți contextul fiecărei conversații pentru a o face eficientă.
  • Personalizați fiecare interacțiune pentru a face clienții să se simtă conectați la afacerea dvs.
  • Valorificați conceptul de marketing prin chatbot interacționând cu clienții în timp real cu un om sau un bot.

Beneficiile marketingului prin chatbot –

Deși unii cred că ascensiunea robotului poate duce inevitabil la distrugerea locurilor de muncă umane, revoluția este în cele din urmă benefică din perspectiva afacerilor.

Mai important, marketingul prin chatbot aduce și vești bune pentru consumatori. 

În mod ideal, orice vă poate ajuta să îmbunătățiți experiența utilizatorului și să construiți încrederea și loialitatea mărcii.

Acest lucru este de bun augur pentru orice brand care dorește să fie lider în industrie și să aibă succes în industrie.

De asemenea, iată câteva dintre beneficiile utilizării chatbot-urilor în strategiile dvs. de marketing digital:

1. Economisiți timp și bani:

În primul rând, veți descoperi că implementarea unui chatbot complet funcțional este mai rapidă și mai ieftină decât construirea unei aplicații multiplatformă pentru orice.

În momentul scrierii acestei postări, companiile au deja sute de servicii de marketing conversațional pe care le puteți utiliza.

Acest software este dezvoltat de Microsoft, Facebook și alte companii IT importante.

Trebuie doar să găsești chatbot-ul potrivit care se integrează perfect cu site-ul tău web și ar trebui să fii gata.

Deoarece chatbot-urile sunt procese automate, acestea permit companiilor să gestioneze mai multe interacțiuni cu clienții simultan.

Prin urmare, prin utilizarea chatbot-urilor pentru a completa agenții tăi umani, nu numai că vei economisi costurile de servicii pentru clienți, dar vei evita și problemele care pot fi cauzate de erori umane.

2. Creșteți implicarea clienților:

Menținerea clienților fericiți și implicați cu marca dvs. este întotdeauna importantă. 

Companiile care interacționează cu clienții prin intermediul rețelelor sociale au înregistrat o creștere semnificativă a cheltuielilor clienților cu 20% până la 40%.

Cu toate acestea, integrarea chatbot-urilor în sistemul dvs. este, de asemenea, cunoscută pentru a crește și mai mult implicarea clienților.

Uneori, un mare simț al umorului este tot ce este nevoie pentru a determina un utilizator să se implice mai mult cu site-ul dvs. web și, potențial, să se transforme într-un client potențial.

De asemenea, chatbot-urile oferă utilizatorilor doar fragmente de informații, stimulând astfel o implicare și mai mare din partea utilizatorilor.

Acesta este motivul pentru care cu greu te vei plictisi de clienți, deoarece au primit informații irelevante sau inutile.

În schimb, clienții vor rămâne mai mult timp pe platforma dvs. și vor menține conținutul în flux.

3. Generează trafic către site-ul dvs.:

Marketingul prin chatbot este una dintre cele mai bune strategii de marketing digital care este foarte eficientă în obținerea mai multor clienți potențiali și în prezicerea călătoriei de cumpărare a clientului.

Companiile pot folosi roboți pentru a colecta date despre clienți, cum ar fi locația, sexul, caracteristicile, intervalul de preț și multe altele.

Acest lucru economisește mult timp atât afacerea dvs., cât și clientul, deoarece ajută la identificarea clienților țintă.

Nu trebuie să pierzi niciodată timp sau resurse colectând personaje de cumpărător despre noii tăi clienți.

Chatboții vă pot implica clienții potențiali și vă pot asigura că clienții potențiali rămân implicați după contactul inițial.

Puteți utiliza aceste programe pentru a vă asigura că fluxul de conținut este întotdeauna în direcția corectă pentru rate de conversie mai mari.

4. Fă-ți cunoscute produsele:

Boții oferă companiilor o platformă utilă care le permite să difuzeze actualizări ale produselor pentru a ajunge la un public potențial mai larg.

Puteți utiliza marketingul prin chatbot pentru a păstra un contact prietenos și de acord cu clienții.

Acest lucru elimină iritația clienților din cauza e-mailurilor incomplete sau a apelurilor la rece.

Gândiți-vă la chatbot-uri ca la o strategie de marketing digital care formează baza notificărilor push care vă prezintă produsele/serviciile.

Cel mai bun lucru despre utilizarea boților este că trimit notificări doar clienților potriviți în funcție de interesele lor.

Clienții se vor simți apreciați și interesați de produsul/serviciul dvs. în loc să fie enervați.

Marketingul prin chatbot îmbunătățește relațiile și experiențele cu clienții folosind produsele dvs., crescând astfel loialitatea mărcii.

Facebook Chatbot este una dintre aplicațiile care vine adesea cu recomandări de produse.

Peste 44% dintre consumatori au recunoscut că au făcut o achiziție de la o companie după ce au avut o experiență de cumpărături personalizată cu roboții respectivelor companii.

5. Colectați feedback și date ale clienților pentru evaluare:

Boții de feedback colectează și primesc de la utilizatori prin întrebări simple, companiile își pot îmbunătăți produsele/serviciile și chiar pot îmbunătăți site-urile web prin ajustarea paginilor cu conversii reduse.

De asemenea, puteți utiliza chatbot-uri pentru a urmări modelele de cumpărare ale clienților dvs. și alte comportamente ale clienților.

Aceste date vă vor ajuta să determinați ce produse/servicii să comercializați diferit, pe care să le comercializați mai mult și pe care să le utilizați pentru relansare.

Companiile pot folosi acum boți pentru a urmări comenzile și răspunsurile clienților lor furnizate chatbot-urilor, permițându-le să prezică reacțiile clienților lor.

Puteți folosi aceste date pentru a recomanda produse/servicii mai personalizate pe care clienții le consideră mai convenabile.

Cu alte cuvinte, boții sunt instrumente excelente pentru a ajuta companiile să descopere ce poate fi îmbunătățit și ce ar trebui să rămână la fel.

BiQ Content Intelligence este un instrument SEO puternic pe care îl puteți folosi pentru a redacta, modifica și optimiza produsele/serviciile pentru a satisface preferințele clienților.

Puteți folosi BiQ Content Intelligence pentru a găsi răspunsuri mai eficiente pentru roboții dvs. care sunt relevante pentru întrebările clienților despre afacerea dvs.

4 pași pentru a-ți lansa botul cu succes

  1. Creați un proiect de dezvoltare
  2. Testați botul pe canalele potrivite
  3. Creați un proiect de producție
  4. Lansați ușor botul dvs

Cum să-ți construiești propriul chatbot

  • Botrise
  • Mobilemonkey
  • Chatfuel

Pagina oficială a Facebook Messenger vă oferă să vă creați propriul bot direct prin pagina de destinație a platformei. Mai sus oferă, de asemenea, cel mai bun chatbot de pe piață, cu câteva funcții suplimentare, cum ar fi șablonul și chatbot ușor de setat, cu mai multe funcții.

 1. Botrise

Botrise este cel mai important furnizor de chatbot din lume pe piață, care oferă această caracteristică, cum ar fi Instagram Reply, Instagram chatbot, Marketing analitic, Facebook auto comment, Facebook Messenger Bot.

Una dintre cele mai bune echipe de asistență pentru Botrise, vă ajută foarte bine în toate tipurile de probleme și vă ajută foarte bine pentru orice problemă.

 2. Mobilemonkey

MobileMonkey este o platformă care permite marketerilor să creeze roboți publicitari Facebook, roboți SMS și roboți nativi de chat web, toate într-un singur loc. Are milioane de clienți, fie ei chat web, SMS, Messenger, Instagram și WhatsApp.

 3. Chatfuel

Chatfuel este platforma chatbot pentru Instagram, Facebook, Messenger. Puteți face un chatbot conform cerințelor dvs., oamenii vă pot comercializa produsul cu ajutorul botului, cu ajutorul botului puteți rezolva și întrebările clienților.

Cum funcționează chatbot-ul?

Un chatbot este un AI (Inteligenta Artificiala) care functioneaza prin analizarea programarii care a fost instalata in el.

Analizează intenția utilizatorului și răspunde în funcție de aceasta. Acesta este modul în care întregul proces al chatbot-urilor principale funcționează automat.

Sfaturi pentru strategia de marketing Chatbot

Realitatea este că echipa de marketing și echipa de asistență și echipa de vânzări fac progrese serioase cu strategiile lor de marketing Chatbot.

         În acest sens, vom aprofunda mai mult în lumea botilor Messenger pentru a vă arăta cum să dezvoltați o strategie de chatbot de cea mai bună calitate. Vă vom răspunde la întrebările despre cum să obțineți cea mai mare valoare din chatbot-urile de pe Facebook Messenger, Twitter, WhatsApp și multe altele, împreună cu cele mai bune practici pentru o experiență chatbot aproape umană.

9 Sfaturi pentru Marketingul Chatbot pentru afacerea ta

1. Identificați interogările comune:

Acestea sunt întrebări pe care clienții le pun de obicei. Le puteți răspunde cu un chatbot pentru a economisi timp și pentru a colecta clienți potențiali în același timp. Dar mai întâi trebuie să știți care sunt aceste interogări comune.

Nu trebuie să căutați prea departe pentru a găsi aceste informații. Echipa lor de asistență pentru clienți este o mină de aur. Ei răspund la întrebările clienților pe parcursul zilei, astfel încât să știe exact ce întrebări le pun clienții.

2. Creați un flux conversațional:

Boții funcționează cel mai bine dacă vă configurați corect. au un set specific de întrebări la care să răspundă sau le puteți configura ca fiind propriile dvs.. Aceste întrebări ar trebui să se bazeze pe ceea ce aflați despre clienții dvs. și pe întrebările pe care le pun de obicei.

 Un flux conversațional este ca o diagramă în care clientul primește un răspuns specific pe baza răspunsului său.

3. Personalizați:

Pentru a profita la maximum de chatbot-ul tău, folosește-l pentru a personaliza experiența clienților. Botul poate ghici anumite detalii precum numele și locația și le poate introduce automat. Acest lucru economisește timpul clienților și le oferă un serviciu premium pentru clienți.

       Puteți personaliza folosind chatbot-ul în alte moduri. Chatbot-urile pot fi o mină de informații. Puteți configura un chatbot conform cerințelor dvs. Acesta vă poate spune despre interesele unei persoane pe baza interacțiunilor cu acea persoană. Dacă o persoană întreabă frecvent despre pantofi de la chatbot, puteți concluziona în siguranță că acelei persoane îi plac pantofii.

4. Includeți funcții de chat live:

roboții pot rezolva întrebări de bază, dar numai oamenii pot rezolva probleme mai complexe mai des. Pentru a oferi cele mai bune servicii, aveți nevoie de puțin din ambele.

deci, cum va fi lucrul acesta?

Ei bine, dacă un client pune o întrebare de bază, un chatbot poate să vorbească. Când se întâmplă ceva mai complicat, agenții tăi umani pot prelua.

5. Utilizați buletine informative Chatbot:

Buletinele de știri Chatbot sunt un plus mare, vă ajută să vă aduceți în discuție relațiile cu clienții. În plus, le păstrează pe site-ul tău web sau pe contul tău de socializare pentru o perioadă mai lungă de timp. Cu cât stai mult, cu atât sunt mai multe șanse ca ei să se convertească.

6. Performanța pistei:

Acest lucru vă poate ajuta să faceți modificările necesare pentru a îmbunătăți serviciul, dacă este necesar. chiar dacă aveți mai puțină activitate de chatbot, puteți face interacțiunea cu chatbot mai distractiv. Dacă agenții tăi umani primesc încă prea multe solicitări simple, poți îmbunătăți fluxul de conversații cu roboții.

7. Evitați conversațiile complet deschise:

Comunicarea deschisă poate duce la confuzie pentru bot și la o experiență slabă a utilizatorului.

Dacă nu aveți luxul procesării avansate a limbajului, o întrebare deschisă precum „Cum vă putem ajuta astăzi” poate merge în orice direcție.

Unul dintre chatboții noștri preferați este HelloFresh pe Facebook Messenger.

Unul dintre primele mesaje ale botului către utilizator oferă un meniu de opțiuni: „Iată câteva întrebări frecvente la care pot răspunde” opțiunile includ lucruri precum:

  • Cum functioneazã?
  • Care este prețul ei?
  • Esti fara gluten?
  • Ești vegan?
  • Dă-mi o reducere!

Utilizatorul poate selecta oricare dintre aceste declarații atingând ele în interfața Messenger. Apoi botul va răspunde cu un răspuns automat.

Deduce din răspunsurile botului deoarece știe exact ce mesaj primește.

8. Lăsați societatea să realizeze că o ființă umană este la doar un pas:

Una dintre cele mai interesante statistici pe care le-am văzut despre chatbot este că oamenii nu sunt atât de dezactivați de ei pe cât ați putea crede.

69% dintre utilizatori preferă să interacționeze cu chatbot față de asistența în aplicație. Oamenilor le plac răspunsurile rapide la problemele lor.

Acestea fiind spuse, asta lasă 31% dintre consumatori care preferă modul de modă veche – e-mail sau asistență socială.

Poate fi inclus și în experiența dvs. cu bot.

Doar spuneți oamenilor, ca parte a mesajelor de bun venit ale botului, că utilizatorul este invitat să contacteze o persoană în orice moment.

9. Înregistrați succesul botului dvs. cu UTM-uri speciale și coduri de reducere:

Cea mai mare întrebare pe care o veți avea cu chatbot-ul dvs. este... funcționează acest lucru?

Iar „munca” poate însemna multe lucruri diferite. Dacă utilizați chatboți pentru a minimiza volumul de asistență pentru clienți, aceasta este o măsură ușor de verificat.

Dacă doriți să măsurați eficacitatea educației, marketingului sau vânzărilor, poate fi neprețuit să urmăriți succesul chatbot-ului cu link-uri și coduri măsurabile.

HelloFresh face acest lucru cu botul său - inclusiv cuvântul „bot” în codurile lor de cupon (de exemplu: FRESHOT25).

În mod similar, puteți face același lucru cu codurile UTM pentru conținutul legat de bot.

Oferiți-i o sursă UTM a unui chatbot și puteți măsura clicurile și traficul din bot, precum și urmăriți UTM pe parcursul călătoriei clienților.

Exemple de chatbot pentru stimularea strategiei 

1. Chatbot de comerț electronic –

Un chatbot de comerț electronic este o soluție de asistent virtual inteligent alimentată de inteligență artificială pe care comercianții cu amănuntul online o pot implementa pentru a implica clienții în fiecare etapă a călătoriei lor.

  • Exemplu: Domino's Pizza –

Odată cu creșterea cumpărăturilor mobile și sociale, mărcile caută în mod constant modalități de a crește veniturile de pe canalele lor sociale.

Domino's are un chatbot pentru operatorii Messenger și site-ul lor. obiectând la vocea mărcii sale, chatbot-ul se numește Dome.

Botul permite utilizatorilor să-și comande și să-și personalizeze pizza în chat, facilitând cumpărarea plăcintei preferate.

Dome are capacitatea de a salva și repeta comenzile și de a găsi cel mai apropiat magazin.

Acesta este în mod clar unul dintre cele mai bune exemple de marketing prin chatbot pentru a evidenția modul în care un bot poate prelua ceva făcut de pe mobil și îl poate face la fel de bun (dacă nu mai bun) pe rețelele sociale.

Deși comanda digitală nu este nimic nou, comanda prin chatbot nu necesită o descărcare locală sau o înregistrare la o aplicație.

2. Chatbot Marketing –

Marketingul prin chatbot este o tehnică de marketing care utilizează programe de calculator pentru a automatiza interacțiunile cu potențialii și clienții, pe site-ul dvs. web sau în aplicația dvs., cu scopul de a genera vânzări.

  • Exemplu: Arsenal Football Club –

Puterea engleză a fotbalului Arsenal Football Club (FC) folosește roboți pentru a-și urmări clienții în timp ce își transmite marca.

O echipă de sport este, de asemenea, un exemplu excelent de livrare a conținutului în timp util și de modul în care puteți folosi roboții pentru mai mult decât doar serviciul pentru clienți.

Faceți cunoștință cu Robot Pires, doppelgänger-ul digital al antrenorului francez de fotbal și fost sportiv profesionist.

Robot îi ține pe fanii fotbalului la curent cu cele mai recente știri despre cluburi, meciurile viitoare, actualizările meciurilor în timp real și multe altele.

În plus, te poate ajuta să cumperi bilete la următorul joc, să vezi statisticile jucătorilor sau să găsești videoclipuri inclusiv interviuri cu jucători și momente din unele dintre cele mai mari victorii ale echipei.

Superfanii se pot scufunda și mai adânc cu rapoarte, analize și comentarii meciuri play-by-play.

O echipă sportivă câștigă, de asemenea, puncte suplimentare pentru crearea unei experiențe de marketing personalizate.

Utilizatorii își pot personaliza alertele, își pot urmări titlurile și jucătorii preferați și multe altele.

Acest autobuz online este disponibil pe Slack, Skype, Telegram și Messenger.

3. Chatbot de serviciu clienți:

Un chatbot de serviciu pentru clienți folosește inteligența artificială (AI), învățarea automată și înțelegerea limbajului natural (NLU) pentru a vorbi despre om.

Companiile adoptă în mod constant chatbot-uri și le încorporează în modelele lor de servicii pentru a răspunde la întrebările clienților și pentru a automatiza sarcinile de rutină.

  • Exemplu: Sprout Social –

Nu în ultimul rând, este chatbot-ul nostru! Oferim un bot instantaneu greu pentru a oferi clienților exact ceea ce au nevoie.

Relații Clienți? Probleme cu contul? Caracteristici și planuri de preț? Este complet acolo și doar o atingere sau 2 deoparte.

Și, ca majoritatea boților, oferim clienților noștri opțiunea de a vorbi direct cu unul dintre oamenii minunati din echipa noastră de asistență.

Chiar și mai tare decât propriul nostru bot este generatorul de chatbot al lui Sprout.

În ciuda credinței populare, nu trebuie să fii un vrăjitor tehnic sau un programator pentru a începe să folosești roboții sociali.

Sprout's Bot Builder oferă o diversitate de șabloane de bot pre-construite care fac procedura și mai ușoară.

Îți poți avansa botul pentru îngrijirea clienților, cumpărături și clienți potențiali.

De ce strategia ta de marketing trebuie să includă chatboți?

1. Automatizați asistența pentru clienți cu WhatsApp pentru afaceri:

Trebuie să locuiți sub o stâncă dacă credeți că chatbot-urile sunt utile exclusiv pentru site-uri web. Folosind API-ul WhatsApp Business, puteți conecta rapid un chatbot AI cu un cont WhatsApp for Business. Automatizarea răspunsurilor la întrebările frecvente ale clienților a devenit simplă cu IA conversațională.

Majoritatea clienților sunt familiarizați cu WhatsApp, iar WhatsApp for Business simplifică răspunsul la până la 80% din întrebările clienților. Clienții pun frecvent aceleași întrebări în mod repetat. Nu este nevoie să folosiți resurse manuale pentru a răspunde în mod repetat la aceleași întrebări. În schimb, automatizați aceste răspunsuri prin integrarea AI conversațională.

Este întotdeauna posibil să delegați interogări complicate specialiștilor dacă un chatbot AI nu poate oferi un răspuns. Făcând acest lucru, puteți crea.

2. Folosiți inteligența artificială conversațională pentru a crea și a cultiva clienți potențiali:

Crearea de clienți potențiali și creșterea ulterioară a acelor clienți potențiali sunt două dintre cele mai importante componente ale întreprinderilor. O sursă importantă de informații sunt chatboții AI. Aceste informații legate de perspective pot fi folosite pentru a crea o strategie de marketing care are mai mult succes.

Puteți dezvolta întotdeauna mesaje personalizate pentru a tenta clienții potențiali, de exemplu, folosind datele oferite de chatbot-ul AI. Drept urmare, inteligența artificială conversațională are un rol semnificativ de jucat în crearea și convertirea clienților potențiali. Pentru a transforma clienții potențiali în clienți repetați, chatbot-ii pot renunța la declanșatoare, îi pot notifica despre reduceri și carduri cadou și le pot aminti de o tranzacție neterminată.

3. Personalizarea sporită va spori satisfacția clienților:

Cu cel mai înalt nivel de personalizare, chatboții pot crește fericirea consumatorilor. De exemplu, cu un chatbot AI instalat, clienții dvs. nu vor trebui să vă viziteze des site-ul web pentru a afla despre cele mai noi bunuri și servicii. Ei pot accesa WhatsApp și pot începe o conversație acolo.

Deoarece chatboții adoptă întotdeauna o strategie personalizată, clienții îi preferă față de recomandările prin e-mail. Secretul pentru creșterea plăcerii clienților este personalizarea. Chatboții AI sunt eficienți în a oferi consumatorilor recomandări personalizate de produse, mementouri și cupoane de reducere. În plus, chatboții oferă servicii live pentru clienți non-stop și vă promovează afacerea prin generarea de programări și achiziții.

4. Utilizarea chatbot-urilor AI pentru a crește puterea marketingului prin e-mail:

Un instrument eficient este marketingul prin e-mail. Organizațiile tradiționale pot fi reticente în a trece imediat la chatbot-uri AI pentru afaceri, deoarece sunt prea obișnuite să folosească marketingul prin e-mail. Cu toate acestea, există o alternativă datorită inteligenței artificiale conversaționale.

Chatbot-urile AI pot spori eficacitatea marketingului prin e-mail. Pentru a atrage prospecti, este simplu sa amesteci aceste doua canale. De exemplu, puteți include un buton „Trimite-mi un e-mail” în WhatsApp for Business sau un buton „Conectează-te prin chat” în e-mailurile tale. Utilizatorii vor primi apoi două alerte simultan în acest mod. Acest lucru implică faptul că un potențial client sau consumator este acum mai profund implicat în marca dvs.

5. Utilizarea AI conversațional pentru marketingul omnicanal și interactiv:

Cu toate acestea, chatboții AI nu sunt doar pentru site-ul dvs. Consumatorii dvs. pot accesa o varietate de informații folosind IA conversațională prin orice canal, cum ar fi Facebook Messenger, WhatsApp for Business etc. Orice firmă trebuie să aibă o prezență omnicanal puternică. Aproape nicio altă soluție nu poate oferi o prezență omnicanal în același grad ca aceasta.

Chatbot-ii business AI sunt, de asemenea, interesați de marketingul interactiv. Marketingul pasiv nu este niciodată o problemă cu chatbot-urile AI. Începeți o campanie de marketing interactiv și primiți asistență completă de la chatbot-uri AI. Chatbot-urile AI vă pot extinde acoperirea și vă pot facilita comunicarea cu cel mai mare număr de potențiali clienți.

  • Concluzie –

În acest articol, vom pătrunde adânc în lumea chatbot pentru a vă oferi detalii despre cum să dezvoltați cele mai bune strategii de marketing pentru Chatbot. Vă vom răspunde la întrebările despre cea mai bună strategie de marketing Chatbot pentru începători. .Și oferiți mai multă valoare chatbot-ului pe Facebook Automessaging, Instagram și multe altele.